Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

 

Як ви оцінюєте матеріальний стан вашої родини за останні місяці?

 не вистачає ні на що
 вистачає лише на продукти харчування
 вистачає лише на продукти та оплату комунальних послуг
 вистачає на все необхідне
 живемо у повному достатку

 

 

    

БЮДЖЕТ МІСТА НА 2012 РІК – БЕЗ ПРОФІЦИТУ І ДЕФІЦИТУ. Актуальне інтерв`ю

Напередодні Новорічних свят міська рада затвердила бюджет міста Котовська на 2012 рік.
За вимогами Бюджетного Кодексу після затвердження Державного бюджету України місцеві ради повинні у короткий термін прийняти власні бюджети.
Державний бюджет України був підписаний Президентом України В.Ф. Януковичем 22 грудня 2011 року і визначений у сумі 332.821.347,3 тис.  гривень. 28 грудня Одеська обласна рада установила загальний обсяг доходів обласного бюджету на 2012 рік у сумі 4 006 015,5 тис. грн.
Врахувавши вимоги законодавства України, облдержадміністрації та обласної ради, фінансове управління спільно з постійною комісією з питань бюджету Котовської міської ради за участю голів інших профільних депутатських комісій ради відпрацювали проект бюджету міста Котовськ на 2012 рік. На пленарному засіданні позачергової 16-ї сесії Котовської міської ради VI скликання, яке пройшло 29 грудня 2011 року, бюджет міста на 2012 рік було ухвалено депутатами одноголосно.
Міська рада затвердила бюджет міста на 2012 рік з такими показниками: загальний обсяг доходів бюджету м. Котовська на 2012 рік у сумі 139880,067 тис. грн.; обсяг доходів загального фонду бюджету визначити у сумі 130644,242 тис. грн., спеціального фонду бюджету  9235,825 тис. грн., у тому числі бюджету розвитку 4000,0 тис. грн.; загальний обсяг видатків бюджету міста на 2012 рік у сумі 139880,067 тис. грн., у тому числі обсяг видатків загального фонду бюджету у  сумі 130644,242  тис. грн. та видатків спеціального фонду бюджету 9235,825 тис. грн. за тимчасовою класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів та головними розпорядниками коштів.
Бюджет міста на 2012 рік по загальному фонду та спеціальному фонду депутати прийняли без  профіциту та дефіциту, ухвалили розмір субвенцій місцевому бюджету м. Котовська з загального фонду Державного бюджету у сумі 37990,242 тис. грн., обсяг бюджету розвитку бюджету міста на 2012 рік у сумі 4000,0 тис. грн., обсяг резервного фонду бюджету міста на 2012 рік у сумі 30,0 тис. грн. Було ухвалено і перелік захищених статей видатків загального фонду бюджету міста на 2012 рік за їх економічною  структурою: оплата праці працівників бюджетних установ, нарахування на заробітну плату, придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів, забезпечення продуктами харчування, оплата комунальних послуг та енергоносіїв,  поточні трансферти населенню та інше.
Чи буде успішним новий
2012 рік з точки зору наповнювання міського бюджету, з яких джерел? Чи зростуть місцеві податки? Чи вистачить коштів на вирішення соціальних питань? Чи в змозі новий міський бюджет забезпечити працювати безперебійно житлово-комунальні служби, фонтани, підтримати у належному стані клумби і квітники, і взагалі, всі ті комфортні умови биту, до яких звикли котовчани за останнє десятиліття?
На всі ці питання відповідає головна посадова особа у виконавчих органах Котовської міської ради з фінансів та бюджету, начальник фінансового управління Музичук О.В.

 

- Олено Валеріївно, депутати міської ради напередодні нового року  ухвалили чи не найголовніший документ – бюджет міста Котовська  на 2012 рік. Ви особисто і все фінансове управління були одними з розробників і авторів проекту бюджету міста.  Які головні принципи лягли в основу цього документа?
Музичук О.В.:
- В проекті бюджету міста Котовська на 2012 рік враховано основні завдання бюджетної політики, визначені Постановою Верховної Ради України від 13.05.2011 р. № 3358-УІ «Про основні напрямки бюджетної політики на 2012 рік». Доходна та видаткова частини бюджету м. Котовська розроблені на основі реф ормованого фінансового та податкового законодавства, відповідно до норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів.
При формуванні бюджету м. Котовська на 2012 рік фінансовим управлінням були проаналізовані бюджетні запити головних розпорядників бюджетних коштів з точки зору відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів, на основі результатів аналізу ці пропозиції були максимально враховані до проекту бюджету. 
- Доходна частина бюджету, як відомо, формується з таких джерел, як податок з доходів фізичних осіб та плата за землю. Є ще кілька джерел, однак, вони не суттєві. Недовиконання минулорічного бюджету якраз пов’язано з тим, що місцевий бюджет недоотримав саме податок з доходів фізичних осіб через об’єктивні причини. Назвіть їх і дайте прогноз щодо нового бюджету.

Музичук О.В.:
- План на 2011рік по платі за землю виконано на 100,9%, надходження отримані у сумі 7022,5 тис. грн. при плані МР 6958,6 тис. грн. Причини невиконання плану податку з доходів фізичних осіб: Скорочені штати органів охорони державного кордону (в/ч 2196) на 320 осіб. Втрати місцевого бюджету за 2011рік складають 1200,0 тис. грн.
В зв’язку з реорганізацією Ягорлицької митниці у вересні 2010 р. зменшена чисельність працюючих по м. Котовськ на 253особи. Втрати місцевого бюджету за 2011 рік від реорганізації Ягорлицької митниці склали   866,0 тис. грн.                                                                                                               
По іншим платникам ріст заробітної плати не забезпечує виконання планових показників у сумі 2216,6 тис. грн. За рахунок цього зменшено перерахування в місцевий бюджет податку з доходів фізичних осіб.
Згідно проекту Закону про держбюджет України на 2012 рік, доведений розрахунковий прогноз МінФіну на 2012рік по податку з доходів фізичних осіб складає 44 829,4 тис. грн., відсоток зростання до факту 2011р. складає 111,9%.
- До місцевого бюджету потрапляють і державні кошти. Як саме це відбувається і на що спрямовуються такі кошти в першу чергу? Чи впливає місцева влада на їх розподіл?

Музичук О.В.:
- До місцевого бюджету з Державного бюджету надходять такі кошти у вигляді трансфертів: дотація вирівнювання бюджету. Розмір цієї дотації затверджується Законом про Державний Бюджет України на відповідний період. Вона визначається як перевищення розрахункового обсягу видатків на повноваження держави над розрахунковим обсягом кошика закріплених доходів. Зарахування до місцевого бюджету здійснюється щоденно, за рахунок цих коштів здійснюються видатки на основні галузі – освіту, охорону здоров’я,  соціальний захист, культуру, фізичну культуру, державне управління; 5 субвенцій на соціальний захист населення – на виплату допомог, пільг та субсидій. Головним розпорядником цих коштів є управління праці та соціального захисту населення. Порядок використання цих субвенцій визначений діючим законодавством, кошти надходять через обласний бюджет; субвенція з держбюджету на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах. Розмір цієї субвенції затверджується Законом про Державний Бюджет України на відповідний період. Бюджет м. Котовська ці кошти отримає в цьому році вперше.
Також до бюджету м. Котовська надходять кошти з обласного бюджету розвитку на виконання інвестиційних проектів. На 2012 рік заплановані 2 об’єкти, а саме реконструкція дитячого садку-ясель №13 та капітальний ремонт міської лікарні. Видатки на поточний рік складають 1 млн. грн.. на кожний об’єкт.
Вплив виконавчого комітету Котовськом міської ради на розподіл як трансфертів з державного бюджету, так і на формування бюджету в цілому регламентується статтею 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Це є складання проекту місцевого бюджету, подання його на
затвердження відповідної ради, забезпечення виконання бюджету; щоквартальне подання раді письмових звітів про хід і результати виконання бюджету; підготовка і подання відповідно до  обласної  ради  необхідних  фінансових показників і пропозицій щодо складання проектів бюджетів, здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
- Видаткова частина бюджету є найцікавішою для більшості городян. Які зміни, в порівнянні з минулим роком, торкнулись цієї частини? Простіше сказати: кому дістанеться більше, і, хто недоотримає?
Музичук О.В.:
- Видаткова частина бюджету міста Котовська на 2012 рік ґрунтується на виваженому підході до використання обмежених бюджетних ресурсів.
Перш за все, це раціональне використання бюджетних коштів, підвищення ефективності видатків та концентрація їх на пріоритетних напрямках розвитку міста, забезпечення умов для його соціально-економічного зростання: створення сприятливих умов надходження інвестицій до міста Котовська; реалізація програми «Народний бюджет»; підвищення ефективності витрачання бюджетних коштів; підвищення відповідальності всіх учасників бюджетного процесу; пошук додаткових резервів наповнення міс цевого бюджету; забезпечення дотримання законодавства щодо оплати праці, та з питань оподаткування землекористувачів; забезпечення підтримки сім’ї, дітей, молоді та малозабезпечених верств населення; підвищення якості освітніх послуг; забезпечення медичних послуг населенню належної якості; подальший розвиток культури, фізичної культури і спорту; підвищення якості житлово-комунальних послуг.
Структура видатків в порівнянні з 2011 роком не зазнала суттєвих змін. Зокрема до складу дорожнього фонду з 2012 року буде входити субвенція з держбюджету на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності. Це дасть можливість не відволікати власні кошти на ремонт доріг.
Обсяги видатків на оплату праці працівників бюджетної сфери визначені виходячи з мінімальної заробітної плати з 1 січня 2012 року - 1073 грн., з 1 квітня - 1094 грн., з 1 липня – 1102 грн., з 1 жовтня - 1118 грн., з 1 грудня - 1134 грн. на місяць.
При цьому враховано видатки на встановлення посадових окладів працівникам, у яких вони менші за мінімальну заробітну плату, на рівні мінімальної заробітної плати з забезпеченням міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці; на індексацію заробітної плати працівників відповідно до законодавства; кошти для виплати допомоги на оздоровлення медичним і фармацевтичним працівникам у розмірі посадового окладу під час надання основної щорічної відпустки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 524 "Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери".
Заплановані видатки дозволять всім установам бюджетної сфери забезпечити збереження наявної чисельності працівників та виконання покладених на установи функцій.
- Чи можливі скорочення штату працівників, уразі, якщо бюджет недовиконуватиметься?
Музичук О.В.:
- Недовиконання бюджету не буде впливати на оплату праці працівників бюджетної сфери та не буде причиною скорочення штатів.
- Якщо можна, «розкладіть» витрати на «комуналку» та «соціалку» в новому році.
Музичук О.В.:
- Видатки на комунальну сферу затверджені на рівні 2011 року. Вони включають утримання комунальних організацій КО «ККУЖФКМ», КО «Котовськ-благоустрій», КО «Горсвет», Зеленого господарства КВЕП “Котовськ-водоканал”.
Видатки на утримання установ соціального захисту та соціального забезпечення обраховані згідно з діючим законодавством та затверджені на 21,0% більше до факту 2011 року. Це видатки на утримання територіального центру обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян; центу соцслужб для сім’ї,  дітей та молоді; центру реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями; на виплату компенсації фізичним особам, які надають соц. послуги  громадянам похилого віку, інвалідам; на виконання Програми надання цільової адресної допомоги малозабезпеченим верствам населення на 2010-2014 р.р.; на виконання Програми підтримки Котовської організації ветеранів України; на виконання програм в галузі сім’ї,  жінок, дітей та молоді; на утримання міського соціального гуртожитку для дітей-сиріт.
- Поясніть, будь ласка, що означає «бюджет ухвалено без профіциту та дефіциту»?

Музичук О.В.:
- Терміни «дефіцит та профіцит бюджету» визначені статтею 2 Бюджетного Кодексу України. Дефіцит бюджету – це перевищення видатків бюджету над його доходами. Профіцит бюджету – це перевищення доходів бюджету над його видатками. Затвердження бюджету без дефіциту і профіциту означає, що бюджет прийнятий збалансовано, видатки дорівнюють доходам.
- Чимало городян взяло участь у обговоренні ініціативи губернатора Е. Матвійчука «Народний бюджет». Поінформуйте громаду щодо того, на що планується витратити кошти в рамках «Народного бюджету»?
Музичук О.В.:
- З метою стимулювання розвитку м. Котовська сформовано бюджет розвитку на 2012 рік. Переважна частина видатків з нього буде витрачена на об’єкти Народного бюджету. Зокрема, на такі об’єкти, як капітальний ремонт шкіл 6 та 9, капітальний ремонт дитячих садків 8 та 14, розробка ПКД по реконструкції очисних споруд «Південні» та ремонт доріг ряду вулиць.

  1. Дякуємо Вам, Олено Валеріївно, за щирі та відверті відповіді на покладені питання.
 

За матеріалами оргвідділу міської ради
11.01.2012 р.


 

 

 

Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com